Wednesday, December 16, 2009

ledang oh ledang 3~

adeh...pnat gk la nk bercerita, korg pn mst dh pnat membaca. xpe kali ni mmg btul nye cerita ledang campur sedikit cerita peribadi ^_^
0508 saya bangun dan membuka lampu, ingtkn nk suh org bgn awl, rupa2nya baru tringt, kli ni xurgent sgt sbb berhenti kat plateau dlu tuk bermlm. so tinggalkn dorg n saya berjalan ke mana yg ptut la. kemana jgn tny :P kemudian lps bersiap dan berbreakfast,ktorg bersedia untuk daki gunung tersebut. saya terkjut ngn satu panggilan suara yang memanggil nama saya. saya hanya mampu mengangguk, tersenyum lantaran terkjut ngn suara tersebut.
ktorg pn memanjat, group terbahagi kpd 5

  1. fikri, fiszi, aizat n yg enthusiastic
  2. perempuan 1 (haifaa', ryna, seha, che'a, n laen2)...sry xingt nama
  3. hafiz, asyriq, ridu n beberapa lg ( grup sempoi, epi go lucky yet very protective)
  4. jiha, sha, wani, dalila, liyana n beberapa lg gk (grup pmpm yg sgt semangat...respect kt dorg)
  5. adam, farzan, simpang, syafiq, skem, bobo
so naik la kitorg ke atas. kali ni kami sgt epi sbb sampai ke cp2 pn xde org ygh btul2 pancit lg. cp 3 mula menunjukkan tanda2 bakal ada yg pnat. ye btul, mmg kita manusia mempunyai batasan, jd ada yg terhenti di grup 4 dan 5. jd dua group tu dh bergabung dan berpisah semula sbb saya ditugaskan kemudiannya untuk membawa dalila dan liyana yg tekad sgt tinggi. suka tgk dorg. hehe...tgh2 berjln ke plateau, guide yg bersama kami meninggalkn kami dan kami xnmpk sape2. jd sy terpaksa la buat tracking dan akhirnya track dgn bunyi suara dorg. 
bila dh btul2 dh nk dkat ngn dorg, tiba2 dorg tny, ada guide x kat blkg. sy xnk la dorg riso, sbb sy ingt dorg nk gerak laju tp takut kitorg tertinggal. sy xnk dorg tunggu klu dorg lh laju, sbb saya Alhamdulillah lh track dorg lg. jd saya pn xjwb soklan tetapi sy ckp ktorg ok, jln je. dorg tny lg n lg. saya jd risau. dgr punya dgr, trdgr ada org tny btul ke jln ni. Sudah...saya pn dgn segera bawak group saya ke group dpn tu dan tny dorg de guide x. dorg kata dh lama dh xde. pe lg saya terus berlari ke depan dan memecut mencari guide, dorg lk ditugaskn tuk stay kat situ sementara ktorg g cari (saya n ridu). kat sini saya kena marah ngn ridu, dia sgt protective. die xbg saya lari sorg2.huhu...akhirnya jumpa gk dkat2 ngn plateau n perjalanan hari tersebut tamat. beberapa ketika kemudian, group terakhir tiba. kami sangat gembira dgn ketibaan semua dgn selamat di tapak perkhemahan.
Petang tu lk ktorg g bukit botak (cp7) tuk tanam2 ngn kutip sampah. kumpulan saya (farzan, syafiq, skem, bobo, aminin, haifaa', atikah, che'a n seha) tanam pokok, epi tul tanam2 pokok ni. hehe...lps tu ktorg balik n ditugaskn tuk msk. de conflict ckit, chef lain2 bwk mazhab lain2. nk masak jd ssh sbb semua org nk guna cara dorg. las2 ktorg suh gk pmpn mandi n ktorg msk je gaya sempoi laki. tp nasi, agak xbrani nk msk r. so yg tu tunggu gk la pmpn.hehe...akhirnya dinner n lpstu semua cam nk tdo trus sbb gelap gile n sjuk gile.
angin meniup bagaikan hendak menghalau kami dr situ. kesejukannya bagaikan duk kat dlm freezer cuma x membekukan je. kul 10 camtu, kwn2 lain dh terbangun n start xlh tdo dh. saya ngn urusetia2 lelaki jaga sentri time tu. so taw la betapa sejuk nye mlm tersebut ngn angin xnk henti. kul 1040 camtu, de khemah start bising. Khemah perempuan lk tu. ktorg riso kjap tp lps bertanya, rupa2nya, false alarm.hehe...kjap lg ada lagi sorg laki yg xlh nk tdo sbb sjuk dia pn kua la khemah die. saya g la peluk die jap n bg jacket sy suh die pakai. tinggal la t-shirt n seluar pd badan saya ni. nasib baik ada teman kain pelekat tuk thn ckit angin. hehe...
tiulah peristiwa mlm tu...peristiwa2 ledang akn sambung lagi..insyaAllah ada lg beberapa hari lg tuk diceritakan. maaf kerana cerita agak panjang tuk tatapan anda...

No comments: