Friday, December 18, 2009

ini kesahku~

ini merupakan kesah benar yg telah diolah agar bahasanya, persona di dalamnya dan situasinya sukar untuk di cari makna disebaliknya. bacalah bukan pada lahiriah tp pd batin nya kerana setiap perkataan, baris dan perenggan mempunyai definisi. dan setiap langkah perjalanan hidup itu mengajar seorg insan itu erti sebuah kehidupan...

ku sedih tatkala mukanya dipaling buat kali pertama
pelbagai perkara bermain dlm fikiran
adakah suka, duka atau tiada apa2
pe yg aku mampu ialah menimbulkan tanda tny
bukan khndk ku tp inilah takdir yg telah memisahkn kita

kusangkakan segalanya hanya permainan sementara
sehingga lah dr sudut kanan ku hadir satu petanda
semuanya salah aku
tiada niat menyakiti, hanya kwn berisi di hati

akhirnya ku tumpas
teknologi tidak dpt mmbantu
aku menjadi sombong
meratap keseorangan di atas kesalahan dri sendiri
enggan ku berkongsi

hajat tetap menjadi hajat untuk terus berjuang
hanya seindah kata, semanis bicara yg ingin aku lakukan
perkataan yg mudah, pengakhir bicara..."saya mintak maaf"
atau "sry"

akhirnya tamat satu medan perjuangan bersama rakan2 tercinta
tp perjuangan hati masih belum selesai
mlh blum pn ku jejak kan kaki ke medan nya
segala pertempuran ku hadap dgn hati yg separuh kosong
separuh lg mengharap pd yg Esa

namun, tiada apa yg kekal
sebuah ratapan tamat dipertengahan jalan
ke mahligai si puteri bersama dayang2nya
satu hari adalah lbh dr cukup
ku menghadapi manis setitis madu kurniaan tuhan
diri terkejut
tp itulah tandanya sebuah pengakhiran
dan mungkin juga sebuah permulaan
ku pulih dan kembali bertenaga
semangat yg kental bertmbh tegar
aku tekad untuk terus berjuang

dihadapan kuasa tuhan yg melimpah membawa pelbagai khasiat
aku telah berjanji pd dri
inilah masa untuk menutup kisah yg lalu
istilah koyak? tiada lg bg ku
aku lah farzan yg dahulu bertambah dengan azam yg baru
dan dialah yg telah menyedarkan ku
dgn izin dan kurniaan Allah yg Maha Kuasa

sekian~

No comments: