Tuesday, April 30, 2013

xtipu...rindu~~

sedari kecil, kami tidak di ajar untuk menunjukkan isi hati kami sepenuhnya
pendam, dan biarkan ia tenggelam
dan dengan keadaan itu, kami menjadi insan yg kami anda kenal ini

tp semakin saya membesar, saya diberi kebebasan
dan dari kebebasan itu, saya peroleh satu perasaan
dan semakin boleh bermanja dan menunjukkan emosi

owh ibu,
saya tahu saya dari kecil tidak lah bermanja sgt
mahupun mengatakan rindu, kasih dan sayang
kerana ia zahir dr perbuatan bukan kata2
tp penzahiran itu dikaburi dgn displin

namun kini, stiap saat yg berlalu
ibu yg terkenang di mata
senyum tawa ibu di pagi hari
dan tegas garang ibu di petang hari
dan masakan ibu yg simple
xtipu
ibu tidak masak nasi minyak nasi briyani
ayam masak merah yg sedap3 seperti dikedai
tp nilai sebuah kasih sayang dlm masakan itu dpt dirasai

ibu tidak memberikan saya apa2 hadiah pn
saya tidak perlukan itu
dulu saya merungut
tp kini yg saya mahu ialah ibu dan kasih sayang nya

semakin menghampiri hari yg paling istimewa buat ibu
dan saya jauh disini berjuang
owh, teringin sungguh hendak memeluk ibu
dan menghiburkan hati ibu~

sekian :)


P/S: untuk abah, bukan lupa kn abah...tp abh nye jasa lain...maybe next post ke :)

2 comments:

Anonymous said...

:'( . Kali ni aku x tersilap terus tekan post

ffh said...

awww. so sweet. It's common in Asian culture not to teach boys especially on how to express emotions. But, this is too sweet!