Saturday, January 23, 2010

KesedaraN!!!~

tajuk bunyi cam sedih?insaf?
entahlah...yg saya tahu
saya xblh rahsiakn nye lg
tuk mengekalkan
Journey of My Heart~
sbb inilah yg saya sedari

#1
saya sellfish?
mereka lah yang selfish
cukup baik dh sy tlg siapkn rprt2 dorg
de ke nk sy abaikn mereka dlm grup yg sy kira kerja bersama?
semata-mata xnk submit karangan?
laptop rosak...nk buat keje pn xsdap
xde mood tul...sy mmg selfish...
tp ku sedar bhw, ku masih blum cukup menjadi pemimpin
ku sedar bhw, masih bnyk jln harus dirintangi
ku sedar bhw, tiada erti dlm perjuangan kita bersama selama ini
seolah2 semuanya hanya lah permainan silap mata
untuk membutakan mata rakyat drpd melihat
kekosongan hati dlm melaksanakan tanggungjwb

#2
saya cinta?saya sayang?saya rindu?
inilah kesedaran saya...
mmg pun...
tp cinta? tidak, melainkn pada yg spatutnya
dan tidak pula melampaui jika terhadap manusia
selain keluarga, biarlah hanya kwn dan sedara seagama ^_^
sayangkah?ini sgt btul...
saya sgt sygkn kamu2 (ok, tuk laki, bunyi dia cam plik, tp xpe)
sebab sekurang-kurangnya kamu2 telah wujud dlm idup saya
dan meninggalkan impak walaupun sedikit
org istimewa...itu biarlah rahsia hati
rindunya?~xlh dinafikan
sgt rindu pada awak walopun awak xtaw
juga merindui sejarah silam kita bersama
alangkah baiknya jika sy sihat...

#3
kerja oh kerja knp engkau bnyk?
mcm mana aku xbnyk engkau asyik tangguh
alamak...kene balik kt saya
kerja pn lg pandai -.-"
tiada niat nk tangguh, tp klu momentum dh terhalang
akal dh tersekat dr idea yg bernas
minda dh xfokus...pe lh buat
sy sedar yg buat keje las2 minit ni mengundang mcm2 mslh
sy sedar yg sy dh bnyk buat slh kat ckg
sy sedar yg sy ni mmg xberguna
jd...sy mahu siapkn sje pe yg ptut sy siapkn
n kerja sehabis baek
rupa-rupanya sy ni separa perfectionist
especially dlm bidang ilmu, klu tiada kesahihan atau keindahan
xmo sy terima...seperti EE sy
sbnrnya bknlah xde RQ lgsg, tp hati xnk trima RQ2 yg ada
ITGS, bkn nye buat simple...buat nk rumit2 je
huhu...

#4
saya lonely~
ceh...bosan je bunyi die...huhu
tp btul la...sy trasa sprti tu
sy xde group yg sy biasa lpk bersama
seringkali bertukar golongan manusia disisi sy
jika saya duduk sorg2 dlm bilik, maknanya...
habislah saya~ ketinggalan
phone snyp je slalu
ym xberbuzz
saya manusia, nk kn perhatian
meskipun sedar bhw Allah itu sentiasa di sisi
tp saya memerlukan penghibur hati
yg zahir didepan sy untuk mengingatkn sy pd kebesaran-Nya
n psychologist kata,
lumrah manusia itu memerlukan sesuatu teman
dari golongannya sendiri...wallahualam

#5
Letih~
bdn xsihat~
sy selalu menolak dri saya ke penghujung
bkn kerana berani, yakin dan sebagainya
tp kerana sy xmampu, takut...
dlm cerita Lion King
"I thought a king is never afraid"
"I was afraid back then, afraid of loosing you"
dlm cerita the Incredibles
"I am not strong enough..."
"Then this will make you strong..."
"I am no strong enough to loose you again"
sy sbnrny takut yg sy akn kehilangan pelbagai perkara
trutamanya dr kedua ibu bapa saya
sy pergi ke garisan n menduga
menampilkan wajah yakin dan berani
hakikat
saya pengecut tidak berani berhadapan realiti
ada batasan
kini bdn penat, letih, sakit
nightmare sy dr form2 dh kembali...kematian!!
rahsiakn ini dr yg tidak membaca
kerna
saya sedar saya manusia~

No comments: