Tuesday, January 26, 2010

Ada Laki~ Ada Perempuan~ Mesti ada yg ketiga >:D

hmm...sy mmg biasa melayan manusia lbh kurg je laki or perempuan
cuma ada batasannya bila bersama perempuan
tp bila seseorang itu mula menuntut ilmu
maka mulalah terlihatnya cahaya kbnrn
bhw bila ada laki, ada perempuan, mst ada syaitan
walopun bukan berdua-duan

knp?
sbb...apa yg saya perasan ialah
er...ini apa yg saya lalui la~ikhlas dr hati

apabila seorang gadis itu tersenyum, hati ini turut tersenyum
xbrmksd suka tp cuma terhibur
tp dgn perasaan terhibur inilah kemudiannya
blh ditukarkn kepada perkara2 laen

apabila seorang gadis itu menangis
ingin saya menatap wajahnya, bertutur dgn lembut dan mengesat air matanya
klu bangsa saya kata romantik
tp saya dh lama duk kat m'sia
dh memahami agama, itu haram namanya!!
tp hati itu nk je berbuat demikian

apabila seorang gadis itu turut bergembira
hmm...xyh ckp la, mmg diri ini terlebih gembira la
senyuman yg terukir dibibir ditatap lama
gelagat yg menyenangkn dri
tenang hati2 ni

apabila seorang gadis itu manis wajahnya
org kata skali pandang rezeki
tp pandangan sekali tu...ya Allah punyalah lama
kemudian...Astaghfirullah, beristighfarlah bnyk2
pdhl hati sendri yg memandang

apabila seorang gadis itu baik berbudi
sering saja terkenangknnya...spe2 berbudi pn trkng
tp bila dia gadis, mula lah terkenangkn yg lain2 juga
pastu hati kekal mengingatinya...angau -.-"

nk kata kat sini
kadang2 kita tgk sesuatu tu cam biasa
kita kata...biasalah lelaki@manusia, mesti ada nafsu
xpun...ala, skali pndg je
or...skali ni je
atau...sekejap je ni
mayb...ia sangat menghiburkan hati, lyn lah dlu

tp itulah mainan yg blh dibawa oleh syaitan
permulaan yg baik...maka berhati-hatilah
berzikirlah bnyk2
elakkan melakukan maksiat
wallahualam~saya hanya insan biasa yg turut bernafsu
tp kerna Allah, Kerna Islam...saya akan terus megawalnya
sehingga saya menemui teman sejati hidup ini
saya sayang keluarga saya ^_^

1 comment:

fawz@n said...

piergh!!!
hebat hebat...huhuhu :p