Thursday, January 14, 2010

Duri Dalam Daging...

eh2...rupanya die 3d :P

okay2 back to d topic
dh berbulan kami bersama, mmg mcm2 kita kenal antara satu sama lain. hubungan itu semakin erat malah sgt mudah untuk kita sama2 melakukan aktiviti bersama. namun, seperti biasa manusia ini tidak lari dr sikap buruk sangka. kalau tidak pn mst ada terdetik sedikit dlm ati. saya jug tidak terlepas. saya mempunyai beberapa andaian kpd beberapa org tertentu. tp sukar untuk saya buktikan apa2. Jika tiada bukti, maka maksudnya, ia adalah tidak sahih, saya pula tidak boleh percaya padaan sangkaan tersebut.

Apa yg terjadi dikemudian hari, saya masih mencari permasalahan diantara kami. kerana kami mengaku kami blh buat mcm2 tp hakikatnya bnyk yg xjd, n bnyk pula yg jd tp xsehabis baek. Apabila dikaji2 skrg baru sy mengenali mereka lbh rapat. ada duri dalam daging rupanya. mungkin perkara ini bermula dr saya. saya pun xpasti tp kalau perkara yg berlaku pada zaman lps tu dh pun saya mintak maaf. nth la...

knp cakap camni?hmm...jwpn die sbb saya baru perasaan yg org yg saya sangka akn bg mslh adalah org yg pertama memberi kerjasama. org yg diharapkan sangat2 tidak memberi sebarang respon pn. mls seolah2 tiada apa yg dibuat nye. saya menutup keinginan saya untuk mengetahui sehingga saya terbaca satu artikel ni. maka baru saya tahu apa masalah disebaliknya secara ringkas.

kck hati? mst la sbb saya pn manusia. saya lbh kpd kecewa dan terharu. terharu sbb yg memberi kerjasama ni. kecewa sbb kdg2 saya lihat perbuatan yg mengabaikan itu adlh bersifat selfish. saya dh mengenali die n mmg die serba sedikit mcm tu. xnk sebut pnjg2 nnt lh taw lk spe die ^_^

jd daripada saya, saya nk ckp Tuhan itu Maha Adil. Setiap perbuatan kita ada balasan nya. kita berbuat baek insyaAllah dibls baek tp klu kita buat buruk...wallahualam, Allah plg lyk untuk memberi seseorang itu balasannya. kdg2 saya fikir, hati n perasaan seseorang itu perlu dijaga sbb mereka adalah sebahagian dr hidup kita. dalam Islam kita adalah besaudara dan Islam itu dikuatkan sebagai satu Ummah yg berdiri bersama bukan insan peribadi . Islam tidak wujud kerana Rasulullah seorg, tetapi juga kerana org2 yg percaya dengan baginda dan berjuang bersama baginda. serupa dlm hidup kita ni. walaupun suatu tu kita xsuka, tp kalau ia baek untuk ramai, tidak memudaratkan dri sendri kecuali sedikit pengorbanan masa atau pape la yg tidak la sebegitu bernilai pn, pe slhnye kalau kita bg komitmen n saling membantu.xnk ke kita lihat kwn2 kita njoy cam kita gk? xnk ke kita tgk org len berjaya gk? xnk kita tgk org len ada masa free cam kita gk? xnk ke kita tgk kita sama2 pijak dipuncak dunia dan berjasa pada semua?

sekian, berfikirlah kerana Allah untuk mengubah dri ini ke arah mencapai kebaikan semua diatas redha Illahi...wallahualam~

No comments: