Saturday, October 31, 2009

Sebuah Keluarga Bayangan...

Pernah suatu ketika saya berkata pada diri saya sendiri, kn bagus kalau kami ni semua keluarga. Itulah gambaran yg hati ini ada terhadap rakan2 di luar sana. Dahulu ketika di SAS saya belajar satu perkara yg amat pernting. Erti persahabatan yang erat, ia membawa kepada sebuah ikatan yg menyedarkan kita bhw kita semua adalah bersaudara. Apatah lg yg sama agamanya.

Setaun lbh saya kat KMB dgn posisi sy ni, sy belajar menyayangi rkn2 sy. Makin lama, sy merasakan mereka semakin hampir kepada sebuah keluarga kepada sy. Dalam ramai2 tu, saya berani meluahkn bhw saya amat menyayangi 3 buah keluarga sy.
  1. Keluarga E08G
  2. Keluarga Basketballerz
  3. Keluarga MPP
Meskipun konflik bnyk berlaku tp itulah yg sering merapatkn lg ikatan silaturrahim antara kita. Semua itu mematangkan kita dan menyedarkan siapa sbnrnya kwn dan siapa yg hanya mengikut perasaan diri shj. Kalau awak xnk ngaku sy ni keluarga, sy xkisah sbb dlm sesebuah keluarga ada je yg xnk ngaku sama darah. Ayah xngaku anak, anak xngaku emak, adik xngaku abg, kakak xngaku adik, inikan pula sebuah keluarga bayangan sy sendiri...tp yg penting awak ttp di hati ini dlm sebuah keluarga bayangan saya...

Begitulah harapan saya kepada rkn2 saya. Sebuah ikatan persahabatan yg trus dibawa hingga nyawa putus dr bdn. Air dicincang xkn putus, dan itulah yg saya impikan. Seringkali saya terbayang, saya, awak dan mereka pada masa hadapan. Masing2 dgn kerjaya, bercoat cam org bsr, punyai suami atau isteri yg secocok, kereta yg menarik, anak2 berlari2 riang, dan sama2 kita membentuk sebuah dunia yg bahagia. InsyaAllah sebuah dunia berteraskan agama yg agung, ISLAM...

Titisan air mata membasahi pipi
tatkala terbygkn kita akan berpisah
tangisan bukan kerna sedih
tp gembira
kerna insan kerdil ini yakin
shbt yg dihdpn berpisah kerna mengejar kejayaan
mengapai harapan
sehingga kita berjumpa lg
saudara ku, abg ku, kakak ku, adik ku
KELUARGA KU...

2 comments:

akmal hayat said...

before very end words..ko tlpe satu lagi..

"cucu ku"

huhu..dh mmg mcm satu keluarga..keluarga besar.. :D

Farzan said...

haha
tu xlh blah
cucu ku xwujud
cucu nenek mu wujud la :P