Sunday, September 13, 2009

KoyaK

" Tanya pada pokok apa sebab goyang
nanti jawab pokok angin yang kencang
tanya sama angin apa sebab kencang
nanti jwb angin, tnylah awan..."

teringat aku kesah2 lame
saat ku dr kecil
sedikit demi sedikit kembali ke ruangan memori ku ini
semua ini kerana malam bulan purnama,15 Ramadhan
melihat anak bulan dr satu sudut di muka bumi
menenangkan jiwaku
sambil ym di laptop
IA math di kpl
IA itgs di lidah(hny skdr menyebut tp xnk buat)
minda ku bermain diruangan memori yang disangkakn
telah dikunci buat selama-lamanya
tapi apa kata guru ku mmg tpt
"Mustahil bagi seseorang itu melupakan sejarahnya dari sudut psychology. Hal ini kerana sejarah itu lah yang membentuk dirinya. Jikalau dilupakan, maka hilanglah dirinya yang wujud skrg ini."
menakutkan kan....

Diselak sehelai demi sehelai buku sejarahku
**xbc tp selak je :P
akhirnya tiba di saat
form 3
kemudian form 4
form 5
slps SPM
n seterusnya hidup d KMB
menyelak episod perasaan
maka aku menyedari bhw sbnrnye
perkataan KOYAK itu sudah sebati dgn diri
slalu shj aku berasa kesunyian
menguatkan lg kenyataan td
kwn2 ada, tp...
ini perasaan lain


Hari demi hari kututurkan mnde yang same
bg menjahit semula hati
orang kate, skdr alsan
alsn semata-mata
manusia mmg hbt memberi alsn
tp x pndi menyorokkan kbnrn :)

Koyak...
koyak...
ble nk dijadikan cerita
time2 tgh sdar diri ni la ramai org pn koyak gk
mendengar kesah dorg stu perstu menyebabkan air mata ku menitis
bukan sdih cite dorg
tp diri sendri kesedihan
seringkali kite mengungkapkan kate
" Korang xfhm, ni lain. ko xlalui apa aku lalui, so mane blh ko kate ko fhm... "

Biasa kn dgr mnde tu
mmg btul org lain xlalui
tp xbermakna mereka xmemahami
mungkin juga mereka lalui yang lebih dahsyat lg...
begitulah dgn diri ini
luar sprti kerang, tersengih2 mcm tiada mslh
dlm mcm daging kebab
hancur dicincang seribu satu pisau yang tajam
kata2 kwn ku pada ku
"farzan, aku tgk muka ko xpernah pn cam ade mslh..."
"camne ek ko lh senyum je slalu..."
"ko mmg xde mslh ke? "
"ko xbz ke buat sme mende ni?"
"ko xcuak ke xsiap keje2 ni?"
"ko ni slalu je senyum...bhg je slalu"
"ko mesti xprnh sdih kn, senyum je slalu"
"ko mmg xde mslh ek?"
"camne ko lh relax je dlm keadaan mcmni"
"farzan, tlg la aku. aku xlh nk senyum slalu cam ko"
tp yang paling bes...
apabila seorang sahabat itu
akhirnya telah berjaya memecah gambar luaran itu
"Farzan, pliz. stop dat smiling. I know dat that is just a fake smile to hide everything in you. You don't want others to feel bad or anything bcoz of u. so u hide everything behind ur smile. In the same time, ur consuming urself..."
ketika itu
aku hanya mampu terharu
tapi degil xmahu menerima
skrg baru aku rasa
betapa teruknya persoalan hati dan perasaan ku ini

tempoh hari
aku telah meluahkan isi hati ku pada seseorang
tp tgh2 cerita tu
ym sangkut..huhu
n ble nk cerita kat sorg lg ni
ym sangkut lg
bile nk cite lg
ym sangkut lg
xtaw la nk buat camne
sunyi telah memakan diriku
hanya mengharapkan kasih dari Illahi yang xpernah kering :)



teruknya aku ngarut
jauh melalut
hahaha

inilah
PERJALANAN SEBUAH HATI~


No comments: