Saturday, May 1, 2010

Sungguh indah Aturan Tuhan~

"malam ni bulan betul2 full...harap2 awan xtebal"
4 jam kemudian
"almk...xujan ptg ni. sure awan tebal mlm nnt"
3 jam lg
"kn dh ckp ptg td..." (sedih)
mlm keesokannya
"ya Allah...cantiknya. langit pn gelap je. nmpk bintang jelas kat langit"
(perjalanan di lorong midaq sungguh membawa makna dibawah sinaran rembulan ciptaan Illahi bersama mereka yg telah memacak kukuh hati ku pada tiang persahabatan)

macam itulah kadang-kala aturan Allah
jika tidak sekarang mungkin nanti
malah mungkin lbh jelas n cantik
sungguh Bijak dan Agung sekali perancangan-Nya

itu dr segi nikmat
kalau kita lihat pada cabaran pula
ramai yang seringkali tertunduk dan tumpas pada cabaran yg hanya kecil
cuba kita lihat...
apa yg berlaku sekarang merupakan persiapan untuk hari esok
dan Allah xkn bg sesuatu cabaran itu diluar kemampuan hamba-Nya
seperti yg ternyata dalam Al-Quran

ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri
ketika hendak SPM, parents saya tiada di Malaysia
malah hanya melawat seminggu sebelum SPM
agak berat rasanya dengan emosi yg kurang stabil
tp itu hanya lah persediaan
kerana mampunya saya ketika itu
saya dapat berthn dlm peristiwa ini
"Abah n Ibu xde start dr 7 Mei sampai la 16 Mei"
itu tarikh IB tu...
7 Mei lak b'day saya
semua nk xde
tp nk buat camne
minggu ini pula...
"semua ok? ada pape yg perlu x?
"er...alhamdulillah. Alat tulis je la maslh" (dengan harapan parents nk dtg melwt. tp...)
"alat tulis blh beli kat situ kn?"
"aah"
"ok la kalau mcmtu. xperlu la nk dtg kn"
:(
okay saya sedih skrg...xde mood mahu study, so cuma mampu membuat latihan dengan penuh smgt

*thnx to NAS,
"kadang2 aku rasa aku bersyukur kalau aku kat tmpt ko. sbb aku lg teruk. dlu aku nk bunuh diri dh."
n dr kenyataan nya mengingatkan saya kembali pada ujian Allah dan orang yang masih lg teruk drpd sy. terutamanya mereka yang sudah pun tiada orang yg tersyg disisi mereka...

No comments: