Sunday, August 30, 2009

Ramadhan~ 10 ari sudah berlalu...

12.51...

aku dh la bgn lambat ari ni. naseb baek sahur n trus subuh pg td. aku lantas membuat keje yg rasenye xmgkn sempat siap. tp mengenali diriku ini. aku trus berfikiran positive....
dlm pk2 positive tu, pe lg. bukak la tenet tuk bc pape yg blh. n aku terserempak dgn satu blog yg sgt menyentuh jiwa. titsan air mate mule bergenang di mata, mengenang betapa tidak bergunanya aku di dunia ini

"sudahkan aku berubah"
"kebaikan atau kebaikan"
"dimanakah mimpi2 indah ku selama ini"
"adakah aku hanya berkata n tidak berbuat"
"kemanakah harapanku"
"apa gunanya nasihat aku selama ini"
"manusia oh manusia"
"sungguh tangisan seorang insan itu tidak bermakna melainkan ikhlas demi Penciptanya"


huwa....:((
sungguh bnyk bermaen dlm fikiran
siapakah aku dahulu n kini
ade perbezaan kh sehingga kini aku terasa aku tidak berguna lagi dan sering melakukan kesalahan kepada- MU ya ALLAH...
mengapa iman ku begitu mudah goyah dengan godaan dunia?
ku bersyukur kerana dlm dunia ini, aku telah dipelihara oleh Mu 2 perkara utama
1)perempuan
2)wang
dgn didikan keluarga yg sungguh baek. tp aku tumpas dgn perkara2laen terutamanya masa.

Ya Allah, Engkau pulihkan hati hamba-Mu ini kembali kepada fitrah n kembali tunduk di bawah-Mu. Bimbingilah hati ini kejalan yg terbaek untuk-Mu, Rasul-Mu, keluargaku, umat manusia n diriku. Pandulah diriku ke pintu taubat yang selalu ku lupakan. Lekatkanlah nama-Mu pada seluruh alam agar tidak ku lupakan segala nikmat-Mu. Ya Allah, sekian makhluk-Mu begitu lemah n tidak mampu berbuat apa2 di muka bumi. maka berikanlah kuasa kepada kami untuk buat yang terbaek untuk agama-MU. Peliharalah kami daripada segala jalan maksiat, godaan nafsu n syaitan dan juga daripada pembaziran masa yang sgt mudah dilakukan...makbul kn lah doaku ini ya Allah. Makbulkan lah....Amin...



:(((

No comments: