Tuesday, November 23, 2010

Sebarkan Kasih dan Sayang~

secara jujurnya saya ada mcm2 nk cerita tp xboleh nk dipublickn
kerana xblh nk cerita pd siapa2
tp kasih sayang masih menjadi topic utama~

kembali pd topic~
ini adalah seruan kepada semua manusia khususnya ummat islam dan rakyat malaysia sekalian
sebarkan lah kasih dan sayang mu agar dunia ini akn penuh keceriaan dan kebahagiaan
tp ingatlah, kasih dan sayang itu ada batasan nye
ingtlah pada agamamu sebelum melakukan sesuatu~

p/s: feels so wasted now adays~

Saturday, November 20, 2010

Seorang teman kah?~

saya ada seorang kawan
dia mmg sgt bermakna sebagai seorang kawan
owh2, sblum tu
dia bukan perempuan
bermakna as in kawan yg dianggap kawan baik la kn~

tp
at times, dh la xlayan sy
xpe la kn yg tu, laki sama laki, buat pe nk down klu xdilayan
tp yg buat geram nye ni
at least RAYA HAJI tu wish la...
kalau kita pn lupa nk wish xpe gk, ni dh wish dh pn awl2

amoi cina kat hall ni pn taw wish
eventho dh 3 ari lmbt
c'mon la kwn~

Thursday, November 18, 2010

Kerana Aku Islam dan mereka tidak?

birds a feather flocks together tlh menunjukkan kesombongan akibat perbezaan feathers mereka...
meh2 la bercampur gaul ckit, sesungguhnya Allah telah menciptakan manusia itu pelbagai jenis agar kita dpt pelajari sesuatu drpdnya,
bukan tuk kita asingkn dri
dan akhirnya kita pn jd stupid (maaf sedikit kasar disitu)
dan mereka pula xdpt nk tgk Islam tu
tp kita plak yg merungut ckp dorg xphm Islam
korg tu yg Islam ni, tny balik dri...betul ke apa aku buat ini adalah tuntutan Islam

*demi agama dlu konon, korg pn duk sesama bangsa terlbih dahulu, dh la memilih sape*


minta maaf agak xbrape nk lembut post kali ini...harap segala salah dan silap dimaafkn
sesungguhnya sy juga insan yg lemah dan perlu kn tunjuk aja :)

Monday, November 15, 2010

Selamat Hari Raya~

Acap kali org akn berbahasa arab pada zaman kini....tp tidak mengapa, sy tetap dgn bahasa melayu~
Salam AidilAdha buat semua ^_^

*takbir sensorang sejak 13 jam lpas(termasuk mkn tdo)*

menghadapi winter~

rasanya mahu beli lagi dua nike nye baju dalam
sbb die warm, die trap body heat so xde la body heat tu cpt sgt ilg
tp still klu dh sejuk gile, mmg body heat pn cam tarak kn
so kne la gk beli baju tebal sehelai, yg betul2 tebal punya~
bkn tebal ckit2 je...huhu
n then nk bli sarung tgn karrimor sepasang...hmm...4 quids is not much for our own health :)
so total cost 100quids...semga berbahagia
(RM500)

Sunday, November 7, 2010

Notts game~

suka, duka, gelak tawa, melalak meratap, marah, sedih, cemburu dan mcm2 lagi emosi
itulah keadaannya seorang manusia. Saat ia dilahirkan, ia menangis tanpa taw sebabnye cuma kita tahu bahawa saat ia menangis itu sang bayi hidup...indah kn ciptaan tuhan
dan sehingga besar, kita sering juga menitiskn air mata kerana pelbagai perkara, gembira, marah, cemburu, dan aptah lg ketika sedih kn~

dan malangnya jika perasaan2 ini dtg dan pergi dlm satu hari membuatkn seorang insan lemah itu tertny2 tntg hal tersebut

gembira...
dpt melakukan sesuatu yg sgt diminati, bersukan...tp malangnye pemain2 pihak lwn tlh pn membuat hatinye kecil kerana sikap permainan yg mempengaruhi corak permainan sehingga xjd bes dh. sedikit keciwa disitu
dpt berpicnic kecil2an...trima kasih pd yg sudi masak n memikirkn hal tersebut ^_^ tp mlgnye, ramai yg xdpt stay long n during masa2 bersama tu pn, cam ade beberapa perkara yg gagal dikwl dlm diri...so agk marah disitu :P

sedih
rupa2nya, dia tidaklah seperti yg kukenali suatu ketika dahulu. mungkin mmg telah dijangka sbb dengar2 cerita dari kwn dan kisah2 dirinye yg dahulu. tp sungguh xtersangka dia buat camtu...sedih2...tp xpe, mungkin ni dpt buatkn ku trus bergerak dlm kehidupan...^_^
dan sorg lg dia ni plak, telah kembali. namun, tidak pula berlaku tegur-menegur even dgn ucapan salam...apakn daya, siapalah diriku ini kn...yg buat sedih campur keciwa bukanlah kerana itu, tp kerana betapa dirinya yg cuba untuk ku ubah telah kembali sbegitu~ malah lg truk dr pe yg ku sangkakan, umpama sehelai daun autumn, gugur di sebuah taman. dikutip seorang lelaki dan dibetulkn posisinya, tegka menghadap sang mentari, tp angin sejuk di negara org telah meniupnya ke dalam lecak2 tmpt rakyat tempatan berpijak...sedih~

waaa~
tp walau apa2 pn, tetap bes gk notts game tu eventho akhirnya ku pulang tanpa rasa pape, mungkin sedikit pening dgn sikap diriku...
tp anak2 KMB ku, slmt berjaya dlm kehidupan mu dan teruskn melangkah dan berlari mengejar cita2
semoga kita berjumpa lg jika umur kita masing2 cukup pnjg~

Monday, November 1, 2010

wang?

Apakah nilai wang?
perasan x sbnrnye manusia yg beri nilai pd wang tu, bnyk ke ckit
ingt x kck2 dlu, 50 sen pn kita kata bnyk
pastu nek skola menengah 50 sen dh xde pe, nk singgit or 2 hinggit gk
pastu masuk kolej trus sebulan 100
then lpstu bertmbh lg
t keje gaji minimum dlm 2000 sebulan pun rasa xcukup
sampai bila manusia ni nk start rasa bersyukur?

kat m'sia dlu klu nk spend 500 lbih, mmg xdpt la
nk menitik air mata kira duet tu,
prnh skali je tuk basket sbb nk elakkn injured, nk tutup aurat, n nk bg proper attire la

tp kat cni, td...dkat 6oo ringgit malaysia gk abes sbb hal2 persendirian
waaaaaaa~
first time
first time n x hesitate pn guna duet tu...
so pengajaran die kn, jgn la berkira sgt
klu duet ade tu, takat 50 ringgit klu de free tu masukkn la dlm tabung
xlh lbih dr 50, kurgkn ckit
10 sen pn jd la~
Allah bg rezeki kat kita, kita share la rezeki tu dgn org2 laen
kn aman makmur dunia ni nnt
^_^